Niet te installeren op een USB drive

Status
Not open for further replies.

TazMania

Cadet
Joined
Dec 28, 2014
Messages
7
Hoi allemaal,

Nou ook maar eens testen dat ik freenas aan de praat krijg.
En Ja dat lukt op alles schijven die ik heb.

Maar niet op een USBdrive (usb 2/3.0)
Van 4 tot 16 gb systeem hangt zich op na de 1e boot als het installeert moet zijn ?
Kingston, Hama, Sprint en 4 merkloze niks werkt ??
(bovenstaande met rufus-1.4.12 wel te booten ALLEMAAL)

Op een win8 systeem is er geen partitie te zien ook met tools niet.

Ow ook de beta maar even gepakt van je weet maar nooit

Wie weet een oplossing ?
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Iets meer info maakt het makkelijker te helpen. Wat zijn je systeem specs? Wat bedoel je met "Lukt op alle schijven"? Hoe heb je het geprobeerd te installeren? Welke versie probeer je te installeren? Wet bedoel je precies met "Van 4 tot 16 gb systeem hangt zich op na de 1e boot als het installeert moet zijn"? Wat zijn de meldingen op je scherm?

(Ik ben ook redelijk nieuw met freenas en ik had het zo draaiende)
 

TazMania

Cadet
Joined
Dec 28, 2014
Messages
7
Nou het blijkt dat me Mobo te oud zou zijn ???????
Draait een C2D 6750 op en het zou toch moeten werken op oudere mobo's

Maar ben overgestapt naar openmediavault
Loopt als een tiet........
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Tsja, ik kan er niet goed over oordelen natuurlijk, aangezien ik je verdere hardware niet ken, maar het lijkt erop dat FreeNAS niet het geschikte pakket is daarvoor en inderdaad een beetje overkill voor jouw behoeften. FreeNAS is met name bedoeld om te draaien op server-grade hardware (te beginnen met ECC, veel geheugen, etc.) Niet noodzakelijk, maar wel ernstig aangeraden HIER.

Aangezien OpenMediaVault primair ontworpen is voor thuisgebruik of kleine (thuis)kantoortjes zal dat voor jouw hardware waarshijnlijk prima werken. Succes ermee!
 
Joined
Sep 27, 2013
Messages
1
Ik heb gelijk soortig probleem.
Ben bezig met installeren van de nieuwe versie Freenas 9.3 gedownload op 10-07-2015.
Iso op een kingston DTMCK/8GB stick gezet, zoals op diverse sites aangegeven.
Mijn hardware configuratie;
Mobo ASRock C2550Dr1
2x KVR16LN11/4 geheugen modules.
Tijdens het booten van de machine gaat alles goed krijg inderdaad het opstart scherm waar ik kan kiezen om te installeren.
Voordat ik enter geef, steek ik de 2de Kingston DTMCK/8GB stick in 2de usb poort.
Het scherm met keuze uit welke schijf ik wil kiezen komt, hier staan een aantal harde schijven (12) en de 2 sticks.
Welke stick ik ook kies ik krijg de melding : "You need to select at least one disk".
Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit probleem oplossen.
Ik stuur ook nog even screenprints mee.
 

Attachments

  • upload_2015-7-15_2-38-43.png
    upload_2015-7-15_2-38-43.png
    1 MB · Views: 297
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Even op de spatiebalk drukken voor je op enter drukt ;)
 

Thijsvr

Dabbler
Joined
Jul 12, 2015
Messages
11
Wat Rilo zegt inderaad, je selecteert met de spatiebalk de schijf waar je op wilt installeren. Staat niet heel duidelijk aangegeven. Je kunt meerdere schijven selecteren voor als je bijvoorbeeld een back-up mirror wilt maken. Misschien overkill als je gewoon een homeserver draait, maar handig als je een grotere server draait en redundancy belangrijk is.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Staat niet heel duidelijk aangegeven.
Rechtstreeks uit de documentatie:
Use your arrow keys to highlight the USB, compact flash device, or virtual disk to install into and press the spacebar to select it. If you wish to mirror the boot device, arrow to the second device and press spacebar to select it as well. After making your selections, press Enter.
;)
 

Thijsvr

Dabbler
Joined
Jul 12, 2015
Messages
11
Sorry. Correctie, als je de documentatie er niet bij hebt omdat je denkt dat je het allemaal zelf wel kunt ;-)
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Haha ja, typisch Nederlands
 

jprouvos

Dabbler
Joined
May 15, 2014
Messages
16
Het staat op het installatiescherm ook te lezen. Cfr. je screenshot.

EDIT: spelling...
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Hahaha ja inderdaad! Was me nog niet eens opgevallen :D
 

Thijsvr

Dabbler
Joined
Jul 12, 2015
Messages
11
Ik zal wel een afwijking hebben dan, ik had niet gezien dat dat er stond. Begrijpend lezen was niet mijn sterkste vak op school.
 
Status
Not open for further replies.
Top