Freenas problemen met starten, wat nu?

Status
Not open for further replies.

Zeppo

Cadet
Joined
Sep 15, 2014
Messages
8
Hallo allemaal, ik hoop dat hier iemand mij goede raad kan geven.

Sinds een maand of 3 draai ik Freenas vanaf USB stick op een nieuwe Dell PowerEdge T-20.
De config:

Dell PowerEdge T-20
500 Gb Seagate (kwam met systeeem)
1 x 3 Tb WD Red
2 x 3 Tb WD Red (mirrored)

Ik wilde wat zaken wijzigen, maar kreeg geen respons in mijn browser, dus ik besloot de server te rebooten.
(wel kon ik op dat moment gewoon bij de shares die ik in Win7 had aangemaakt, en via mijn Nexus5 kon ik ook alle data benaderen)

Enfin: jullie raden het al: dat herstarten ging dus niet goed, het systeem kwam niet meer op.
Ten einde raad besloten om een nieuwe build van FN op het stickie te zetten., maar ook nu komt het systeem niet meer in de lucht. Ik ben helaas vergeten om een backup te maken van de 'oude' stick.

Maar goed: wat nu? Op welke manier kan ik nog bij de data komen die ik daar had opgeslagen?
 

sqwob

Explorer
Joined
Jan 8, 2013
Messages
71
Een clean versie van freenas op een nieuwe USB stick plaatsen (mogelijk heb je een defecte stick?)
Best voorlopig dezelfde versie gebruiken als je voordien had draaien. Hiervan opstarten zou altijd moeten lukken (zonder je oude config file)

Dit moet echt lukken, anders heb je een hardware probleem met je NAS, of BIOS configuratie fout waardoor je niet meer van USB opstart. Wat komt er op je scherm?

vervolgens als je opgestart geraakt kan je je schijfen & setup proberen autodetecteren, en zal je je configuratie volledig opnieuw mogen uitvoeren (files heb je dan hopelijk nog maar al je shares & permissions & addons zal je opnieuw moeten instellen)
 

burnmai

Dabbler
Joined
Mar 11, 2014
Messages
17
Ik zou ook graag willen weten wat je veranderd hebt. Dit zou het gedrag mogelijk kunnen verklaren.
 
Status
Not open for further replies.
Top