van Core naar Scale

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Om ook een goede Home Assistant te kunnen installeren (nu draait deze op een aparte computer) moet ik eigenlijk naar Scale over, vraag is of ik gewoon van core TrueNAS-12.0-U7 naar Scale kan migreren? of moet ik dan alles opnieuw installeren (op dit moment Plex en Samba)?
 

truecharts

Guru
Joined
Aug 19, 2021
Messages
788
shares (samba) en data op de pool zelf migreren over.
Maar plugins en Jails worden niet "magisch" Apps (dus Plex ed. gaan niet over).

Daarnaast moet je voor sommige Plugins/Apps ook nog bij SCALE de keuze maken welke catalog je wilt gebruiken: Official, TrueCharts of een andere catalog
 

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Hmm, Plex is niet zo belangrijk, ik kan middels Infuse pro ook naar mijn films en muziek kijken, misschien wat minder luxueus maar voorlopig zou dat een oplossing kunnen zijn. Belangrijker is dat mijn media map (dataset) intact blijft. Ik ben juist destijds overgegaan van relatief Simpele Synology naar Truenas omdat in Synology veel bestanden (lees media files) na verloop van tijd gewoon beschadigd raakten. Ik heb nu ook nog een wat simpelere Synology puur alleen voor backup. Niettemin vind ik het toch veiliger als de media files op mijn huidige Truenas gewoon blijven staan.
Op dit moment baal ik omdat ik nu nog steeds een aparte server heb staan voor mijn Home Assistant, (met extra 16 watt) omdat op de Truenas geen gemanaged Home Assistant kan draaien. Ik heb al diverse keren een VM op Core geprobeerd maar dat liep ook op niets uit, geen errors maar uiteindelijk zag ik geen HA verschijnen dus alleen maar een loze VM die ook nog eens geheugen slurpt. Ik krijg op de huidige VM alleen maar een soort Boot menu maar meer ook niet.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2022-04-29 om 17.12.21.jpg
    Schermafbeelding 2022-04-29 om 17.12.21.jpg
    42.4 KB · Views: 276

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
En deze:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2022-04-29 om 17.15.02.jpg
    Schermafbeelding 2022-04-29 om 17.15.02.jpg
    44.6 KB · Views: 187

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
shares (samba) en data op de pool zelf migreren over.
Maar plugins en Jails worden niet "magisch" Apps (dus Plex ed. gaan niet over).

Daarnaast moet je voor sommige Plugins/Apps ook nog bij SCALE de keuze maken welke catalog je wilt gebruiken: Official, TrueCharts of een andere catalog
Ik heb via update mijn Core omgezet naar Scale. Inderdaad zodra ik naar apps ga krijg ik al meteen een foutmelding, hier schijnt charts standaard te staan. Ik vrees dat ik ergens via Manage Catalogs die Truecharts moet toevoegen maar hoe vind ik de link hiervoor? dus de link naar de repository?
Schermafbeelding 2022-04-30 om 14.35.23.jpg
Schermafbeelding 2022-04-30 om 14.36.38.jpg
 

truecharts

Guru
Joined
Aug 19, 2021
Messages
788
Het lijkt er op dat je TrueNAS machine niet de correcte DNS servers heeft staan.
Dat heeft verder weinig met het Apps systeem zelf te maken....

Voor meer info, of hulp met, onze Apps zul je (in het engels) onze support staff moeten contacten op onze discord.
(we geven hier niet, in detail, support, omdat dat al snel onwerkbaar wordt)
 

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Het lijkt er op dat je TrueNAS machine niet de correcte DNS servers heeft staan.
Dat heeft verder weinig met het Apps systeem zelf te maken....
Dat had ik inderdaad begrepen maar hoe verander je dat dan? Normaal moet bij dhcp dns toch volgen?
 

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Ik heb 9.9.9.9 en 8.8.8.8 ingevoerd, kreeg toen wel de lijsten binnen. En inmiddels ook weer na een paar keer opnieuw installeren (data niet toegankelijk of geen rechten) Plex ook weer werkend. Nu een goede optie vinden om de managed versie van Home Assistant te installeren.
 
Last edited:
Top