Ik zoek naar NAS temp meet plugins

Status
Not open for further replies.

firest0rm

Cadet
Joined
Aug 1, 2013
Messages
5
Hallo,

Ik ben opzoek naar plugins voor mijn NAS die temperaturen van de HDD's en CPU uitlezen
is er iemand die mij hiermee kan helpen?

verder heb ik ook nog een andere vraag.
Ik heb op dit moment een 32gb USB stick in gebruik als Opstart stick waar de FreeNAS os zich bevint
echter wil ik het OS verplaatsen naar een andere USB stick/ FLash kaart als dit kan

nou weet ik niet of alle data op de usb stick van de nas zelf word opgeslagen of dat dit op de HDD's word opgeslagen?

dus nu de vraag kan ik zo maar een verse USB stick met freenas image erop (zelfde versie natuurlijk) er zo maar in knallen en deze de configuratie behoud of moet ik dan alles opnieuw instellen en mounten?
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Er zullen waarschijnlijk freeBSD packages beschikbaar zijn die dit doen, en dan kan je dit adhv een webserver in een Jail tonen op een webpagina. Hier kan ik je echter niet bij helpen.. Kijk bijvoorbeeld op http://www.cyberciti.biz/faq/howto-use-freebsd-smartctl-command/.
Oftewel, als je moederbord IPMI ondersteunt, kan je diverse informatie uitlezen door middel van een app op jouw smartphone of een programma op de PC. Waaronder onder andere de temperatuur van het moederbord, de schijven, etc...

Voor je andere vraag: Je kan de instellingen van FreeNAS gewoon exporteren/importeren. In de handleiding staat dit zelfs in het begin uitgelegd. (Save config/load config)

Greetings
 
Status
Not open for further replies.
Top