Jaaa eerste post!
Graag zou ik jullie willen weten of mijn speeds een beetje kloppen? Ik heb het vermoeden dat er meer uit te halen is, maar weet dat dus niet zeker.
Ik heb het volgende systeem;
AMD Phenom II X6 1090T Processor
Asus M5A88-M
12 Gb geheugen (non EEC)
Realtek onboard nic
4 x 1Tb in raidZ
Kopiëren doe ik uitsluitend van Windows naar Freenas en weer terug, dus geen lunix of mak. Dit zijn mijn snelheden.
ISO's 110 MB/s
MP3's 60 MB/s
Foto's (in RAW) 85 MB/s
Het volgende heb ik al geprobeerd;
-16Gb geheugen
-Een SSD gebruiken voor cache
-Direct schrijven naar een SSD
-Ook proberen een aantal tweaks o.a. smb2 min en smb3 max
Graag wil ik (zeker bij foto's) de volle gigabit verbinding vol hebben. Wat kan ik hier aan doen? Zou de NIC niet goed zijn? Met ifperf haal ik 850 Mbits/sec dus dat lijkt goed te zijn. De schrijf snelheden van de schijven liggen ook veel hoger. Het schrijven naar de raidz of naar de SSD maakte geen enkel verschil, er lijkt dus ergens nog een bottleneck te zitten.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Oja, ik ben nog een redelijke noob, sorry!
Graag zou ik jullie willen weten of mijn speeds een beetje kloppen? Ik heb het vermoeden dat er meer uit te halen is, maar weet dat dus niet zeker.
Ik heb het volgende systeem;
AMD Phenom II X6 1090T Processor
Asus M5A88-M
12 Gb geheugen (non EEC)
Realtek onboard nic
4 x 1Tb in raidZ
Kopiëren doe ik uitsluitend van Windows naar Freenas en weer terug, dus geen lunix of mak. Dit zijn mijn snelheden.
ISO's 110 MB/s
MP3's 60 MB/s
Foto's (in RAW) 85 MB/s
Het volgende heb ik al geprobeerd;
-16Gb geheugen
-Een SSD gebruiken voor cache
-Direct schrijven naar een SSD
-Ook proberen een aantal tweaks o.a. smb2 min en smb3 max
Graag wil ik (zeker bij foto's) de volle gigabit verbinding vol hebben. Wat kan ik hier aan doen? Zou de NIC niet goed zijn? Met ifperf haal ik 850 Mbits/sec dus dat lijkt goed te zijn. De schrijf snelheden van de schijven liggen ook veel hoger. Het schrijven naar de raidz of naar de SSD maakte geen enkel verschil, er lijkt dus ergens nog een bottleneck te zitten.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Oja, ik ben nog een redelijke noob, sorry!
Last edited: