Data voor plex toegankelijk maken?

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Ik heb eindelijk mijn Truenas core zover dat ik Plex (pass) hier op heb kunnen zetten, helaas krijg ik nergens mijn media geplaatst, ik had al eens een stukje op een map gezet zie scherm, helaas kan ik met Plex niet naar deze map Plexdata sturen, kennelijk verwacht hij iets onder /mnt dus ook al eens geprobeerd om bestanden in die map te plaatsen, krijg je meteen een cursor met een rode cirkel. Ik kan ook nergens een handleiding vinden (youtube) alles is gebaseerd op freenas en kennelijk gaat dat anders. Ik had al een hoop werk om een Jail aan te maken (dat moet tegenwoordig direct als je de plugin wil installeren. In tegenstelling tot de video van Craft computers).
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2020-11-02 om 19.27.37.jpg
    Schermafbeelding 2020-11-02 om 19.27.37.jpg
    210 KB · Views: 446

ddaenen1

Patron
Joined
Nov 25, 2019
Messages
318
ik snap niet zo goed wat de vraag is eigenlijk. Je hebt Plex via de plugin geinstalleerd. Mountpoints gedefinieerd neem ik aan. Juist?

Nog even ter info, als je een plugin installeerd via TrueNAS wordt de jail zelf aangemaakt. Daar moet je niets voor doen.
 

Jaconet

Cadet
Joined
May 26, 2021
Messages
4
Als ik Plex met DHCP installeer krijg ik een foutmelding met NAT instelling geen foutmelding. Maar plax krijgt geen verbinding????
 

Jaconet

Cadet
Joined
May 26, 2021
Messages
4
ik snap niet zo goed wat de vraag is eigenlijk. Je hebt Plex via de plugin geinstalleerd. Mountpoints gedefinieerd neem ik aan. Juist?

Nog even ter info, als je een plugin installeerd via TrueNAS wordt de jail zelf aangemaakt. Daar moet je niets voor doen.
Inderdaad met plugin geïnstalleerd en als ik Vinkje DHCP aanklik krijg ik hem plex niet geinstalleerd. Vink ik NAT aan gaat de installatie goed en kan ik mountpoint maken .Met manage kan ik dan ook plex registeren en inloggen maar dan wordt de server niet gevonden/niet toegankelijk?
 

ddaenen1

Patron
Joined
Nov 25, 2019
Messages
318
Als ik Plex met DHCP installeer krijg ik een foutmelding met NAT instelling geen foutmelding. Maar plax krijgt geen verbinding????
Misschien is het mogelijk om je foutmelding mee te delen en ook wat meer info over je systeem?
 

Jaconet

Cadet
Joined
May 26, 2021
Messages
4
"Plex had a failure exception: RuntimeError Message: + Acquiring DHCP address: FAILED< Address received: 0:0:0:0/8 stopped plex due to DHCP failure Partial Plugin Destroyed."

Truenas draad op een Laptop.
Aspire e1-771
Intel core i3
bekabeld internet verbinding
 
Top