Samba niet over het hele lokale netwerk

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Onlangs gemigreerd van Core naar Scale. Inmiddels heb ik ook Plex aan de gang, deze is bereikbaar via ip adres maar via plex.tv gaat het dus niet (in Plex is de Truenas server niet toegankelijk.
Op mijn Apple TV kan ik dus ook niet de Plexserver vinden. Vanochtend probeerde ik dus toevallig mijn Oculus 2 en ... daar kwam ik dus ook niet meer op de smb share van de truenas. Ergo deze wordt in het lijstje niet gemeld. Dus ergens is er iets mis met SMB. Op mijn Mac kan ik gewoon naar de bestanden op de Trunas komen Ik kan dus ook via ip adres:32400... op de Plexserver komen en de bestanden afspelen. Helaas kan ik dus met bijvoorbeeld een Apple tv niet een ip adres invoeren. Ik weet dat ik vroeger met core ook al zoiets had meegemaakt toen bleek dat ik iets met recursevity (of hoe dat geschreven wordt) moest aanzetten. Ik kan dat helaas ook niet meer vinden. Ik heb SMB met allow guest access ingesteld, anders wordt het helemaal moeilijk.
Schermafbeelding 2022-05-03 om 11.00.34.jpg Schermafbeelding 2022-05-03 om 11.03.02.jpg Schermafbeelding 2022-05-03 om 11.03.23.jpg
 

bonestaak

Explorer
Joined
Aug 16, 2020
Messages
72
Router probleem. Plex is niet van buitenaf bereikbaar, Dus ik moet dit uitvissen op het Fritz forum.
 
Top