IBM M1015 gezocht

Status
Not open for further replies.

o0kawa0o

Cadet
Joined
Aug 1, 2017
Messages
2
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een IBM M1015 controller. Deze kan ik via eBay bestellen voor 50 tot 60 euro incl. verzendkosten, maar dan komt dat uit China en duurt het veel te lang voordat ik hem thuis heb.

Reden waarom ik deze controller wil hebben:
Ik heb een Dell R710 V1 met 6 x 8TB HGST Deskstar NAS HDDs hier staan en wil daar graag FreeNas op draaien.
Deze server is voorzien van een Dell PERC H700 controller (alleen RAID configuratie mogelijk)
Voor zover ik heb kunnen lezen kan ik deze niet Cross Flashen naar IT Mode.

De M1015 is gemakkelijk te flashen naar IT Mode, er zijn hier genoeg tutorials van op internet.

Heeft iemand nog zo'n M1015 controller liggen voor een zacht prijsje?

Alvast bedankt.
 

Evi Vanoost

Explorer
Joined
Aug 4, 2016
Messages
91
Waarom precies de M1015? Elke andere LSI SAS kaart zou moeten werken, je kunt een nieuwe kaart met 2 interne SAS poorten bestellen van Amazon USA voor ~$60 (zoals de LSI 9210-8i), op E-Bay zelfs rond de EUR 45 met gratis verzendkosten vanuit de VS (4-7 dagen op de post)
 

o0kawa0o

Cadet
Joined
Aug 1, 2017
Messages
2
Waarom precies de M1015? Elke andere LSI SAS kaart zou moeten werken, je kunt een nieuwe kaart met 2 interne SAS poorten bestellen van Amazon USA voor ~$60 (zoals de LSI 9210-8i), op E-Bay zelfs rond de EUR 45 met gratis verzendkosten vanuit de VS (4-7 dagen op de post)
Bedankt.

De reden daarvoor is omdat ik in de lijst van supported Disk Controllers deze niet zag staan: https://www.freebsd.org/relnotes/CURRENT/hardware/support.html
Weet je zeker dat die werkt in FreeNAS, en nog belangrijker, werkt deze ook op een Dell R710 Gen1?
 

Evi Vanoost

Explorer
Joined
Aug 4, 2016
Messages
91
Code:
These controllers are supported by the mps(4) driver:

  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2004 (4 Port SAS)
  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2008 (8 Port SAS)
  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2108 (8 Port SAS)
  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2116 (16 Port SAS)
  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2208 (8 Port SAS)
  • Broadcom Ltd./Avago Tech (LSI) SAS 2308 (8 Port SAS)


De LSI controller is een SAS 2008 (je moet naar de controller kijken, niet naar het kaartje dat in alle soorten vormen komt, incl. Dell, IBM en SuperMicro). De SAS2008 was een heel erg populair model.

Dat Dell is een oud beestje, ik heb er hier ook een model van staan (niet meer in gebruik) maar die ondersteunt PCIe Gen.2 dus de controller zal wel werken.

Ik gebruik deze controller nog steeds en die heeft al meer dan 7 jaar dienst.
 

Arie55

Dabbler
Joined
Sep 28, 2015
Messages
14
als op de verwijzing klikt van cyberjocks aanbeveling, kom je vanzelf op ebay terecht. Ik heb ze nog onlangs voor 52dollar voorbij zien komen. Totdat ik een aanbod op tweakers.net voorbij zag komen. Op dit moment zal die er nog zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Top