Problème volumes qui n'apparaissent pas sur lion et parallels desktop

Status
Not open for further replies.
H

hackensolo

Guest
Bonjour,
j'ai installer le nas 8.0.2 sur un disque de 64 Go sur une partition créée avec parallels desktop et j'accède bien à l'interface mais le volume ada0 n'apparaît pas et donc impossible d'ajouter un volume.



Merci de l'aide
 

aidasan

Explorer
Joined
Aug 9, 2011
Messages
67
FAQ question 25 :

25) Can I install FreeNAS on a hard drive?

FreeNAS isn't intended to be installed on a hard drive, you can do it, but if you do you can't resize the partitions or use the disk for any other purpose. The partition sizes with FreeNAS are fixed and no matter what the size of the disk you install it on, *anything* after 2G is unusable. FreeNAS doesn't just live on 1 partition, it creates/uses 4 partitions, but they are not the standard DOS filesystem type. It's a completely different partition table type than DOS/Window/Linux, so they're not compatible or able to be shared.


Question 33 :
33) The GUI doesn't find my disks and I can't create or add any volumes, what's wrong?

One possibility could be that FreeBSD may not have a driver for your controller. Other people have discovered that even if the controller is supported and the disks appear when you look with dmesg, the GUI does not find the disks. One solution found to work by user @spawn27 is to first connect the disks using an external USB controller and create your volume, then remove them and connect them using the SATA controller. Of course this is not practical in all situations when more disks are needed, but it is a possible workaround.
 

ProtoSD

MVP
Joined
Jul 1, 2011
Messages
3,348
Salut Hackensolo,

You can't create a volume on a disk that already has something on it.... it must be empty.

désolé, je ne parle pas français.
 

aidasan

Explorer
Joined
Aug 9, 2011
Messages
67
désolé, je ne parle pas française.

français protosd ^^
française is the nationality ^^

But it's right
En effet suffit de lire la FAQ ^^
 
H

hackensolo

Guest
j'avais cru comprendre que c'était un forum français ici, vos réponses ne me servent donc à rien.
Si j'aurais su j'aurais posté dans le forum anglais.

Merci quand même pour l'effort de m'avoir aider et à bientôt
 

ProtoSD

MVP
Joined
Jul 1, 2011
Messages
3,348
Vous ne pouvez pas créer un volume sur un disque qui a déjà quelque chose sur elle .... il doit être vide. (with Google translate)
 

aidasan

Explorer
Joined
Aug 9, 2011
Messages
67
j'avais cru comprendre que c'était un forum français ici, vos réponses ne me servent donc à rien.
Si j'aurais su j'aurais posté dans le forum anglais.

Merci quand même pour l'effort de m'avoir aider et à bientôt


Desolé si je n'ais pas le temps de traduire la FAQ.
Sinon par rapport a ce que je t'ai passer un petit google translate aurais suffit.
Sinon bha dans peut etre un moi j'aurai fini de tout traduire.
 
Status
Not open for further replies.
Top