HDD standby en Advenaced Power management

Status
Not open for further replies.

robertjan11

Dabbler
Joined
May 14, 2013
Messages
35
Beste forum leden,

Ik heb een HDD standby op 60 ingesteld en een Advanced power management op 1 gezet maar hoe kan ik nou controleren of die dit nou ook echt doet? heb namelijk het gevoel dat die helemaal niets doet?... ik maak gebruik van SabNZB met een NZB "watch" folder om de 5 seconden kan dit invloed hebben? ook maak ik gebruik van Sickbeard en OwnCloud..

ik heb er namelijk 16 hdd`s in zitten in wil een beetje op de stroomrekening gaan besparen :)
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Hallo!

Sorry voor de late reactie, ik zie jouw post nu pas. Let op dat als je jouw plugins op je pool installeert, dit de schijven draaiende zal houden.
Ook zullen 'watch'-functies ze draaiende houden. Ik geloof dat er ergens op het forum iemand een script gepost had voor dit te checken, je zou eens moeten zoeken.

Groeten,
Nindustries
 

joeschmuck

Old Man
Moderator
Joined
May 28, 2011
Messages
10,994
Hallo,
Ik hoop dat dit vertaler werkt. Dat is waar, de schijven blijven draaien in FreeNAS als u plugins in het zwembad geïnstalleerd. Er zijn manieren om dit, maar het hangt af van wat plugins die u gebruikt. Zo kon je een enkele schijf ZFS pool op een USB-drive of eventueel een aparte harde schijf te maken als je de middelen hebben om het aansluiten en voeg uw plugins om dat zwembad. Waarschuwing: Voeg geen enkele schijf naar een grotere POOL! Dat zou slecht zijn. Het moet een apart zwembad zijn. Dus als u werkt met zeggen "couchpotato" dan een enkele schijf zou perfect zijn. Wat dit zou doen is verwijderen van de noodzaak om de toegang tot uw grote zwembad de hele tijd en dus laat het zwembad om spin down. Ik gebruiken om mijn plugins draaien van een 8 GB USB flash drive en het werkte prima, maar als je dat doet, moet het een snelle flash drive, snelle schrijfsnelheid of je het misschien merken zijn.

Good Luck en hoop dat dit helpt,
Joe
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Ik gebruiken om mijn plugins draaien van een 8 GB USB flash drive en het werkte prima, maar als je dat doet, moet het een snelle flash drive, snelle schrijfsnelheid of je het misschien merken zijn.
Joeschmuk, tof om eens iets Nederlands te horen. :D Klein vraagje, enig idee hoeveel writes uw plugins naar de usb drive doen? (En dus de levensduurte van de drive beinvloeden)
Joeschmuk, fun to hear a little bit of Dutch. :D Little question, any idea how many writes your plugins are doing on the thumb drive? (And thus shortening the lifespan)
 

joeschmuck

Old Man
Moderator
Joined
May 28, 2011
Messages
10,994
Wat betreft hoe vaak het apparaat schrijft, dat afhangt van de plugin. Ik heb nooit hoe vaak gecontroleerd maar het meerdere malen voorgekomen een minuut. Wat betreft de levensduur van de USB flash drive, ik ben nog steeds gebruikt en hebben het voor ongeveer 5 jaar gehad. Het probleem met plugins is ze steeds meer robuuste, zodat ze willen vaker te schrijven. Als u niet beschikt over een snelle rit dan zul je de pijn van een trage plugin voelen. Onther optie zou zijn om een externe USB harde schijf te gebruiken, misschien een 250GB zou meer dan prima zijn, gewoon formatteren voor ZFS.
 
Status
Not open for further replies.
Top