Sabnzbd downloadmap naar andere locatie

Status
Not open for further replies.

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Hallo,

Ik gebruik Sabnzbd in combinatie met Sickbeard.
Ik heb in Sabnzbd de standaard download map ingesteld en Sickbeard maakt daar weer submappen(tv shows) in.
\tank\jails\sabnzbd_1\var\db\sabnzbd\Downloads\incomplete
\tank\jails\sabnzbd_1\var\db\sabnzbd\Downloads\complete\Tv Shows

Echter wil ik graag dat de gedownloade bestanden in \tank\Plex\Tv Shows komen. Om uiteindelijk films en tv series te kijken op mijn Smart TV. Dit krijg ik alleen niet voor elkaar. Ik heb het idee dat ik iets mis.
De map /Plex is gedeeld met CIFS en zichtbaar in Windows.

Sabnzbd heeft de volgende instellingen:
Incomplete downloads: /var/db/sabnzbd/Downloads/incomplete
Voltooide downloads: /mnt/tank/Plex

Sickbeard heeft de volgende instellingen:
Tv download dir: /mnt/tank/Plex

In Freenas heb ik bij Jails de volgende mappen aangemaakt:
Sabnzbd:
/mnt/tank/Plex
Source: /mnt/tank/jails/sabnzbd_1/var/db/sabnzbd/Downloads/complete
Destination: /mnt/tank/Plex
Create directory: Ja
Mounted: Ja

/mnt/tank/Plex/Tv Shows
Source: /mnt/tank/jails/sabnzbd_1/var/db/sabnzbd/Downloads/complete
Destination: /mnt/tank/Plex/Tv Shows
Create directory: Ja
Mounted: Ja

Sickbeard:
/mnt/tank/Plex
Source: /mnt/tank/jails/sabnzbd_1/var/db/sabnzbd/Downloads/complete
Destination: /mnt/tank/Plex
Create directory: Ja
Mounted: Ja

/mnt/tank/Plex/Tv Shows
Source: /mnt/tank/jails/sabnzbd_1/var/db/sabnzbd/Downloads/complete
Destination: /mnt/tank/Plex/Tv Shows
Create directory: Ja
Mounted: Ja

Alle permissies zijn root:wheel.

Ik heb dit geprobeerd: https://forums.freenas.org/index.php?threads/sabnzbd-download-folder.17203/#post-102963 maar dat brengt mij niet veel verder.

Ik hoor graag van jullie!

Edit 1 mijn versie en specs:
FreeNAS-9.3-STABLE-201504100216
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
1445MB
Boot freenas vanaf USB
1 TB interne hd.
Alle plugins zijn up to date.
 
Last edited:

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Nou heb ik deze guide gevolgd: https://forums.freenas.org/index.ph...couchpotato-sickbeard-and-transmission.19043/
Alles staat correct ingesteld. Maar in plaats van de tv serie in /mnt/tank/Plex/Tv te zetten, worden nu alles files uitgepakt, gesorteerd en wel in tank\jails\sabnzbd_1\mnt\tank\Plex\Tv gezet. Iemand een idee hoe ik dat moet veranderen?

Edit: de incomplete files staan elke keer wel in de juiste map.
 
Last edited:
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Ik zie meerdere dingen die niet correct of overbodig zijn.
Sabnzbd:
/mnt/tank/Plex
Source: /mnt/tank/jails/sabnzbd_1/var/db/sabnzbd/Downloads/complete
Destination: /mnt/tank/Plex
Waarom mount je een jail folder aan de jail? Je kunt beter een dataset mounten aan een folder in je jail. Dus bijvoorbeeld:
Dataset 'media' aanmaken:
'/mnt/tank/media' en deze mounten aan '/mnt/download' in je jail.

In deze 'media' dataset zou je mappen kunnen maken, bijvoorbeeld 'Movies', 'TV Shows' en 'Downloads'. Dan kun je SABNZB lekker alles in Downloads laten downloaden en uitpakken (in de door SABNZB aangemaakte mappen daarin) en ze vervolgens netjes in de 'Movies' of 'TV Shows' map laten zetten. Dit is echt de makkelijkste manier. Je moet er wel voor zorgen dat je rechten goed staan (user van de betreffende programma's in de jail lid maken van eenzelfde groep met hetzelfde ID als de eigenaar van de dataset en RWX rechten voor de groep eigenaar op de dataset)
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Ik zie meerdere dingen die niet correct of overbodig zijn. Waarom mount je een jail folder aan de jail? Je kunt beter een dataset mounten aan een folder in je jail. Dus bijvoorbeeld:
Dataset 'media' aanmaken:
'/mnt/tank/media' en deze mounten aan '/mnt/download' in je jail.

In deze 'media' dataset zou je mappen kunnen maken, bijvoorbeeld 'Movies', 'TV Shows' en 'Downloads'. Dan kun je SABNZB lekker alles in Downloads laten downloaden en uitpakken (in de door SABNZB aangemaakte mappen daarin) en ze vervolgens netjes in de 'Movies' of 'TV Shows' map laten zetten. Dit is echt de makkelijkste manier. Je moet er wel voor zorgen dat je rechten goed staan (user van de betreffende programma's in de jail lid maken van eenzelfde groep met hetzelfde ID als de eigenaar van de dataset en RWX rechten voor de groep eigenaar op de dataset)
Hoi Rilo,

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik het gewoon niet snap.
Ik heb inmiddels /media aangemaakt en ga daar eerst mee verder stoeien.

Is er ergens nog een duidelijke handleiding te vinden?
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Qua rechten, users en sharing/mounting zou je eens kunnen kijken bij de de link die je zelf al gezien had en ook eens bij de how to voor Plex. Het principe is hetzelfde, alleen gebruik jij misschien andere mappen/map namen en/of datasets
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Qua rechten, users en sharing/mounting zou je eens kunnen kijken bij de de link die je zelf al gezien had en ook eens bij de how to voor Plex. Het principe is hetzelfde, alleen gebruik jij misschien andere mappen/map namen en/of datasets
Dankje. Ik ben ermee bezig!

De reden waarom ik het overigens zo wilde oplossen was als volgt: ik boot Freenas vanaf een usb stick(8gb). Ik heb een 1 TB harde schijf in mijn server. Ik dacht, ik maak op de HD een mapje aan, waar alle software naar kan schrijven. Ik dacht, wellicht onterecht, dat alle andere mappen op de USB stick anders snel vol zouden raken.

Zit hier wat logica in?
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Uhm, nee. Je dataset en je jails en je programmas(plugins dus en dat zijn ook jails) staan op je harddisk. Alleen het FreeNAS basissysteem staat op de usb en wordt volledig in je ram geladen bij opstarten.
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Uhm, nee. Je dataset en je jails en je programmas(plugins dus en dat zijn ook jails) staan op je harddisk. Alleen het FreeNAS basissysteem staat op de usb en wordt volledig in je ram geladen bij opstarten.
Ik voel me een ei. Haha ;-)

Ik heb overigens de zaken voor elkaar. Ik heb het hele stappenplan gevolgd. Enige punt is nu, SABNZBD zegt:
Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /Plex/Tv/Better Call Saul/Season 1/Better.Call.Saul.S01E01.HDTV.x264-KILLERS niet maken)
Waarschijnlijk iets met permissies? Ik vind het alleen wel vreemd want in SABNZBD heb ik "/media/downloads" ingesteld als download map.

 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Dat heeft dan eerst iet te maken met de instellingen, want het is de verkeerde map als ik het goed lees. Misschien iets in je sabtosickbeard script? (of hoe heet dat ding ook alweer?)
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Dat heeft dan eerst iet te maken met de instellingen, want het is de verkeerde map als ik het goed lees. Misschien iets in je sabtosickbeard script? (of hoe heet dat ding ook alweer?)
Hi Rilo,

Het heeft te maken met de rechten. Ik snap er niks van. Ik heb alles guest:media rechten gegeven.
Jij nog een idee?
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Wat bedoel je met 'alles'? Ik zou alles nog eens goed nalopen. Je dataset in FreeNAS is eigendom van de groep 'media'? Die groep heeft rwx rechten op de dataset? Deze dataset is gemount in de jail en in de jail zijn de sabnzb en sickbeard users beiden lid van de groep 'media' (met dezelfde groep Ik als die groep in FreeNAS) in die jail?
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
De dataset "media" heeft als user guest en groep media.
De jail sabnzbd heeft als user guest en als groep media.
De jail sickbeard heeft als user guest en als groep media.

Ik heb ze alle 9 vinkjes gegeven. Is dat rwx?


Edit:
Ik heb uiteindelijk de tv en movies map toegekend aan de jail sabnzbd en de juiste rechten daaraan verleend. Nu werkt het!
 
Last edited:
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
daar snap ik wekelijk waar niets van. De tv en movies map staan toch in de media map? Dan zouden die dezelfde rechten moeten hebben. Fijn dat het werkt in ieder geval, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier gaande is.
 

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
daar snap ik wekelijk waar niets van. De tv en movies map staan toch in de media map? Dan zouden die dezelfde rechten moeten hebben. Fijn dat het werkt in ieder geval, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier gaande is.
Je bent vrij om mee te kijken via bijv Teamviewer wat mij betreft.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Nou.. Zo benieuwd ben ik nou ook weer niet haha
Nee, ik ben bezig mijn gecrashte laptop te reanimeren.
Hoe heb je eigenlijk de movies en tv map aangemaakt? Je zou namelijk eens kunnen proberen de permissies op de dataset opnieuw toe te passen met het vinkje recursive aan. Dat kan ook wel eens helpen.
 
Last edited:

smadb

Dabbler
Joined
May 15, 2015
Messages
15
Nou.. Zo benieuwd ben ik nou ook weer niet haha
Nee, ik ben bezig mij gecrashte laptop te reanimeren.
Hoe heb je eigenlijk de movies en tv map aangemaakt? Je zou namelijk eens kunnen proberen de permissies op de dataset opnieuw toe te passen met het vinkje recursive aan. Dat kan ook wel eens helpen.

Het aanmaken in de CIFS share.
Daarna in de jail sabnzbd toegevoegd. Daarna in de dataset incl recursive de rechten toegekend en als laatste bij storage de permissions toegekend.

Doe ik wellicht een stap dubbel? Of juist een onzinnige stap?

Edit:
ik had het stappenplan van die ene website gevolgd. Op den duur was dit mijn overzicht: http://i.imgur.com/QfGGG7c.png
Echter werkt het nu bij mij doordat ik bij SABNZBD naast /media/downloads en torrents ook /media/tv en movies heb toegevoegd.
Onder het motto, wat hij niet kan zien, kan hij ook niet bereiken.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
aha, je had dus niet de hele map media gedeeld als ik het goed begrijp, maar alleen de submappen?
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Ah, daarom zei ik ook dat je de map 'media' moest mounten ;)
 
Status
Not open for further replies.
Top