Installatie FreeNas x86

Status
Not open for further replies.

Broodbak

Cadet
Joined
Oct 30, 2013
Messages
1
Hey Guys,

Ik ben een absolute beginner. Website van Free Nas doorgelopen en eerst een installatie op VM geprobeerd. Dit is mij gelukt;)

Welnu, voor een thuis oplossing heb ik een 386 machine, 1,6 ghz met 1gb intern geheugen, netwerkkaart. drie harddisks, dvd en een geheugen stick. Ik heb freenas met imageburn op een cd gezet en daar beginnen de problemen voor mij. Het systeem ziet geen installatie schijf. de drive werkt en wanneer ik een installatie disk van wxp plaats kan het systeem wel opstarten en een installatie uitvoeren. Waar gaat het nu fout? ik heb de software van Freenas conform de instructie op disk geplaatst? Dien ik nog een apart besturingssysteem te installeren?
 

Be.Art

Cadet
Joined
Nov 4, 2013
Messages
9
In het BIOS instellen dat hij eerst kijkt of er in de drive kijkt of er iets insteekt.
BTW) Verwacht niet dat Freenas met 1GB intern geheugen ooit deftig zal werken. ;) Ultieme minimum is 4GB + 1GB/TB schijfruimte.


Gewoon UFS ipv ZFS gebruiken en het een beetje rustig houden :)
 

ddjefke

Cadet
Joined
Jan 10, 2014
Messages
7
Ik wil ook een nas bouwen, maar mijn harde schijven zijn NTFS, hoe kan ik deze naar UFS krijgen
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Ik wil ook een nas bouwen, maar mijn harde schijven zijn NTFS, hoe kan ik deze naar UFS krijgen
Liefst een nieuwe topic openen hiervoor, maar je kan deze gewoon importeren in de interface van freenas en hij zet ze automatisch om. Heel veel informatie is beschikbaar in de freenas manual.
Ik stel voor om gewoon eens de manual goed door te nemen, of je kan forum members tegenkomen die op hun teen getrapt zijn. :)

Greetings
 
Status
Not open for further replies.
Top