Waar je het beste je plugins kan wegschijven

Status
Not open for further replies.

chiefnico

Cadet
Joined
Dec 30, 2012
Messages
2
Beste Forumgebruikers.
Ik ben momenteel bezig met een nasje te bouwen .
Daarin wil ik 4x3tb schijven plaatsen en de freenas instalatie op een usb stick plaatsen.
Nu is mijn vraag is het raadzaam om een aparte harde schijf te gebruiken puur alleen voor de plugins.
Ik wil namelijk dat niet mijn hele raid set steeds gaat spinnen omdat er in een log iets word weggeschreven (of andere plugin gerelateerde zaken)
Of kan ik de plugins op een aparte usb stick instaleren ?
 

frankskeb

Dabbler
Joined
Nov 23, 2012
Messages
18
als je plugin's gaat installeren met doel om te downloaden, dan gaan je hdd's toch spinnen.
en een usb heeft slechtere read/writh times dus veel performance verlies
 

chiefnico

Cadet
Joined
Dec 30, 2012
Messages
2
als je plugin's gaat installeren met doel om te downloaden, dan gaan je hdd's toch spinnen.
en een usb heeft slechtere read/writh times dus veel performance verlies

Hee bedankt voor je reactie.
Wat mijn punt is een downloadprograma is niet de hele tijd bezig maar schijft om de zoveel tijd wel logs etc weg.
Om voor een log een hele raid set te laten spinnen lijkt me onzinnig.
daarom zat ik te kijken of ik de install/logs op een usb stick te laten draaien maar ben bang dat ik dan zeer snel de usb stick kan weggooien inverband met read write's .
Maar uit jou verhaal kan ik opmaken dat je dat eigenlijk niet aanraad ?
 

frankskeb

Dabbler
Joined
Nov 23, 2012
Messages
18
denk ook niet dat het mogelijk is.
om plugins te installeren moet je een dataset maken, waarop de jailplugin komt. (dataset is een soort partition op de hdd)
deze komt automatisch op je hdd.
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Sorry voor revive van oude post, maar ik wou hier toch even op inpikken.
Voor een optimale spindown van je disks te waarborgen is het wel mogelijk om de plugin jail te installeren op bijvoorbeeld een usb-key.
Maar zoals frankskeb al zei, als je download gaat (een deel) van je disks toch automatisch draaien voor de gedownloade informatie weg te schrijven.. dus dan vraag ik me ook af wat het punt is.
Tenzij je natuurlijk ook andere plugins hebt draaien zoals bijvoorbeeld minidlna, die eigenlijk jouw pool niet nodig heeft! Performance-verlies voor plugins zou ik nu niet zo vitten, heeft weinig nut.

Greetings
 
Status
Not open for further replies.
Top