Probleem met Post na installeren FreeNAS

Status
Not open for further replies.

Thijs

Cadet
Joined
Feb 18, 2017
Messages
3
Hallo,

Heb al verschillende keren geprobeerd FreeNAS op mijn HP Pavilion Slimeline te installeren. Alles gaat zoals verwacht, installeer gewoon via cd naar USB-stick maar na het installeren en herstarten bevriesd het BIOS scherm en kan ik niets.



Weet iemand hoe dit probeer veroorzaakt wordt en hoe ik het kan oplossen?
 

FritVetBE

Explorer
Joined
Dec 28, 2013
Messages
87
Dag Thijs

Kun je volledige hardware specs even vermelden?

Nog zo een paar dingetjes wat ik kort even kan bedenken wat je mogelijk kan proberen;
- plaats de USB in een niet usb 3.0 poort.
- staat USB geselecteerd als boot device?
- Zou je eens kunnen proberen om eerst een bootable USB te maken (USB 1), vervolgens de machine opstarten vanaf deze USB (USB 1) en FreeNAS installeren naar andere USB (USB 2)? probeer ook hier de USB 3.0 poorten te mijden van het moederbord :smile:
 

Thijs

Cadet
Joined
Feb 18, 2017
Messages
3
Hallo,

Heb ik allemaal geprobeerd, heb freenas inmiddels op een andere HP server geinstalleerd. Heb geprobeerd andere OS zoals Windows vanaf USB op te starten werkt wel. Waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem.

Toch bedankt voor alle moeite
 

Evi Vanoost

Explorer
Joined
Aug 4, 2016
Messages
91
BIOS updaten? Kijk in het BIOS ook of er bepaalde USB-emulatie modes zijn in of uit te schakelen en BIOS-emulatie aan/uit als je machine een EFI mode heeft.

Ik heb onlangs een systeem gehad dat XHCI-only was (enkel maar USB3.0), met Debian moest ik daar manueel een extra module in initrd steken na installatie.
 
Status
Not open for further replies.
Top