MiniDLNA

Status
Not open for further replies.

Rob1

Dabbler
Joined
Aug 28, 2013
Messages
36
Hallo,

Om te beginnen, ik ben geen programmeur.

Ik heb op mijn freenas miniDLNA geïnstalleerd, werkt allemaal top, alleen moet ik telkens als ik iets nieuws heb toegevoegd de plugin uitschakelen en weer in. Dan zijn de nieuwe bestanden zichtbaar. Er staat veel geschreven over dat probleem! Probleem is dat ik daar niets van snap.

In de freenas kun je ook dingen configureren 'tijd gebonden scripts'. Is het mogelijk daar iets in te zetten dat er ieder uur een scan gemaakt wordt, of dat de plugin bv iedere nacht een keer uitgezet wordt en weer aan?
Als dat mogelijk is kan iemand mij dan vertellen hoe dat moet? Of beter nog, kan iemand een script schijven wat ik er zo in kan plakken?

Nogmaals, ik ben geen programmeur.

Vast bedankt!
Groeten,
Rob.
 

Be.Art

Cadet
Joined
Nov 4, 2013
Messages
9

kingcharles

Dabbler
Joined
Dec 2, 2012
Messages
17
Wat ik heb gedaan is een cron job gemaakt. Die restart de plugin 1 keer per dag (ik heb 3 uur snachts gedaan) en dan doet ie dus ook een scan.
Dit werkt alleen wanneer je het vinkje hebt gezet bij "re-scan on (re)start" in de plugin config.

Die cron job maken kan gewoon via de GUI.
Gebruik dan als opdracht (command):
Code:
jexec X service minidlna onerestart

Waarbij X staat voor het jail nummer van jouw minidlna plugin. Dit nummer kun je vinden door de jails te bekijken, ook via de GUI
 

theo

Dabbler
Joined
Jan 31, 2014
Messages
10
Met minidlna krijg ik de bestanden niet te zien op mijn Samsung tv... Terwijl dit met plex wel werkt!!

Ik heb ze beide op dezelfde manier geconfigureerd... Met de snelle functie zie ik de bestanden wel staan in minidlna maar niet op mijn tv.

Verder heb ik in plex wel aangevinkt rescan bij verandering in map maar dit doet hij niet net zoals de gebruiksvriendelijke naam wel aangepast maar niet zichtbaar!

Iemand een idee...
 
Status
Not open for further replies.
Top