Koppla ihop två freenas med NFS

Status
Not open for further replies.

Turboture

Dabbler
Joined
Feb 28, 2013
Messages
13
Hej

Jag har ett problem jag inte får löst. Jag försöker komma åt en share från en freenas till en annan. Jag loggar in med CLI och använder

mount -t nfs 192.168.2.110:/mnt/filmer1 / mnt/slask/jails/plexmediaserver_1/filmer1/

Loggar jag in så ser jag de utdelade underkatalogerna men bara en nivå. Jag ser inga filer. Rättigheterna på utdelningen har samma UID/GUI på båda maskinerna. Vad gör jag för fel?
 

garm

Wizard
Joined
Aug 19, 2017
Messages
1,555
Börja med att ta ett steg tillbaka, varför vill du ansluta två system med varandra?
 

Turboture

Dabbler
Joined
Feb 28, 2013
Messages
13
Jag har plex på den ena serven och media jag vill dela ut från två servrar. Installerar jag plex på den andra serven också så innebär det att har en plexserver ytterligare. Vad jag vet så går det inte att slå ihop dem till en plexserver utan jag får plex1 och plex2 två. Därav att jag vill ansluta dem med varandra.
 

garm

Wizard
Joined
Aug 19, 2017
Messages
1,555
Okey, då är det ett Jail till ett annat som ska anslutas eller ett Jail till en FreeNAS NFS share? Oavsätt är det antagligen rättigheter som spökar, frågan är bara hur många lager användare som är inblandat.
 

Turboture

Dabbler
Joined
Feb 28, 2013
Messages
13
Hej

Jag provade att mounta utanför jailet innan jag skrev här och fick samma fel. Jag ser första nivån på undermapparna men inget där efter.
Det är inte ett jail till ett jail utan en NFS share till ett jail. Inga problem att gå ett steg extra. Jag tror också det är rättigheter men jag vet inte hur de skall vara för att jag skall se undermappar och filer. Spännande att länken du hänvisade till har samma problem som jag. Hoppas han får ett svar som jag också kan följa.
 
Status
Not open for further replies.
Top