Kloppen mijn transfer snelheden?

Status
Not open for further replies.

St3phan

Cadet
Joined
Aug 24, 2015
Messages
9
Jaaa eerste post!

Graag zou ik jullie willen weten of mijn speeds een beetje kloppen? Ik heb het vermoeden dat er meer uit te halen is, maar weet dat dus niet zeker.

Ik heb het volgende systeem;
AMD Phenom II X6 1090T Processor
Asus M5A88-M
12 Gb geheugen (non EEC)
Realtek onboard nic
4 x 1Tb in raidZ

Kopiëren doe ik uitsluitend van Windows naar Freenas en weer terug, dus geen lunix of mak. Dit zijn mijn snelheden.

ISO's 110 MB/s
MP3's 60 MB/s
Foto's (in RAW) 85 MB/s

Het volgende heb ik al geprobeerd;

-16Gb geheugen
-Een SSD gebruiken voor cache
-Direct schrijven naar een SSD
-Ook proberen een aantal tweaks o.a. smb2 min en smb3 max

Graag wil ik (zeker bij foto's) de volle gigabit verbinding vol hebben. Wat kan ik hier aan doen? Zou de NIC niet goed zijn? Met ifperf haal ik 850 Mbits/sec dus dat lijkt goed te zijn. De schrijf snelheden van de schijven liggen ook veel hoger. Het schrijven naar de raidz of naar de SSD maakte geen enkel verschil, er lijkt dus ergens nog een bottleneck te zitten.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Oja, ik ben nog een redelijke noob, sorry!
 
Last edited:

HeepH

Cadet
Joined
May 6, 2015
Messages
6
Als je ifperf 850 MBIT / s laat zien, komt dat mooi overeen met je score. 850 megabit per seconde is ongeveer 106 megabyte/s. En dat is ook de prestatie die je ziet.

Overigens is je perfomance aardig, ik haal met 4x2 TB in vergelijkbare setup dezelfde perfomance nummers en met grote writes zit je dan toch aan je gigabit verbinding bottleneck.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Dit zijn helemaal geen slechte snelheden hoor, zeker met een Realtec nic. Zoals je ziet gaan grote bestande altijd sneller dan losse bestanden. Deze snelheden laten duidelijk zien dat hoe groter de bestanden, des te sneller de overdracht.
 
Status
Not open for further replies.
Top