Hulp bij oplossen Transmission error Permission Denied

Status
Not open for further replies.

Stekelenburg

Dabbler
Joined
Jul 3, 2013
Messages
14
Nadat ik meerdere malen de laatste Transmission plugin (x64) heb geinstalleerd, is het me tot op heden niet een keer gelukt om dit normaal werkend te krijgen en kan ik niet downloaden. Na het toevoegen van een torrent, krijg ik nl continue de melding 'Permission denied' en wordt de download afgebroken.

Ik heb me al rot lopen zoeken naar een oplossing op 't internet. Maar ondanks dat ik niet geheel onbekend ben met Linux, Google mijn vriend is en ik hier al aardig wat uurtjes in heb gestoken, heb ik het nog steeds niet op kunnen lossen. (stiekem is het me wel al een keer gelukt, alleen heb ik hiervoor alle rechten op alle schijven/mappen volledig opgezet, wat toch niet de bedoeling kan zijn).

Ik zou het dan ook ontzettend waarderen als iemand mij zou willen helpen, dit bekende probleem eens en voor goed op te lossen. Ik spring dan letterlijk een gat in de lucht ;-)

EXTRA CONFIG INFO
- Totaal aantal schijven 4, hiermee 1 groot volume gecreerd
- Transmission Plugin in aparte partitie (Plugins) geinstalleerd, downloads ook in aparte partitie (Torrents)
- Ik heb de FreeNAS gebruiker eigenaar van beide partities gemaakt
- Download locatie Torrents gemount/gekoppeld aan /usr/downloads

P.S. Heb ook al geprobeerd om de umask waarde in settings.json op nul (0) te zetten middels vi, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat...

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
 

Stekelenburg

Dabbler
Joined
Jul 3, 2013
Messages
14
Nog een aanvulling:
Wanneer ik kies voor Resume Download, dan lijkt het te werken en download hij daadwerkelijk even.
Vervolgens verschijnt niet lang daarna wederom Permission Denied, please help...
 

ShinobiX9X

Contributor
Joined
Mar 6, 2013
Messages
141
Ik heb dit probleem ook gehad. heb je alles al eens heropgestart?
Ik had umask op 2 gezet. na dit te veranderen transmission reloaden (of herstarten)
 
Status
Not open for further replies.
Top