FreeNAS en plex, eindelijk aan de praat maar nu.

Status
Not open for further replies.
Joined
Apr 15, 2017
Messages
1
Hallo, omdat ik niet heel erg thuis ben op Linux toch maar even de vraag hier neerzetten.
Heb op mijn prive Freenas server Plex aan de praat weten te krijgen... best wel een prestatie voor mij,...... maar nu komt het ik heb in mijn netwerk ook nog een andere opslag server onder windows draaien en ik zou daar graag drive's van willen opnemen in Plex, maar heb dus geen idee hoe ik een windows share kan koppelen aan die Plex, bladeren levert uiteraard niet meer op dan de local drive waar freenas op draait.

Zou het erg op prijs stellen als iemand mij een stukje verder kan helpen hiermee, heb al heel veel lopen lezen enz. maar snap er de ballen even niet meer van.

Alvast heel hartelijk dank.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Als het je lukt gaat het niet gezellig worden qua performance, vrees ik. Dan moet Plex die grote bestanden lezen over het netwerk, evt. transcoderen en tegelijkertijd naar je afspeelapparaat streamen. Waarom zou je dit willen? Je hebt een NAS (met FreeNAS) om je data op te zetten en waar je nu ook een Plex jail hebt. Zet daar dan ook al je data op die je wilt gebruiken met Plex, ga je veel blijer van worden!
Als je het persé wilt, zul je de smb shares (Windows) moeten mounten in FreeNAS en delen met je jail. Echter zal die mount weer verdwijnen na elke herstart van FreeNAS, tenzij je er een script voor schrijft dat draait bij opstarten. Zoek maar eens op dit forum op "mount samba shares in freenas" of iets soortgelijks, je bent niet de eerste die dit vraagt ;-)
Alles is mogelijk, maar ik denk dat voor dit doeleinde je het niet moet willen.
 
Status
Not open for further replies.
Top