Freenas 8.2.0 ==> update lukt niet.

Status
Not open for further replies.

christophe195

Dabbler
Joined
Jul 11, 2015
Messages
10
Hallo,

Ik ben eens aan het experimenteren met freenas. Omdat ik mijn dierbare bestanden graat op 2 verschillende schijven wil hebben staan en free nas kan dit garanderen. Ook het media center spreekt me aan.

Nu had ik een oude computer hier staan, echter geen 64bit. Ook loopt de bios vast bij het opstarten vanaf een usb. nu zitten er 2 harde schijven in (40 en 80 GB) en op de 40 staat freenas.

Nu wens ik deze van versie 8.2.0 te update naar de nieuwste versie maar dit lukt mij niet over het "online" paneel. Ik krijg steeds dezelfde error.

Wat veroorzaakt deze error en hoe kan ik deze oplossen? via een DVD/CD gaat niet lukken aangezien nieuwe versie's niet willen opstarten vanaf schijf.

alvast bedankt
christophe VD
 

Attachments

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    157.1 KB · Views: 431
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Hoi Christophe,
Het antwoord op jouw vraag staat op de site en ook in dit forum. Jouw hardware is helaas simpelweg niet compatible met de huidige versie van FreeNAS.
 
Joined
Mar 6, 2014
Messages
686
Als je naar de documentatie site gaat http://doc.freenas.org/ en je kijkt daar in de handleiding van de laatste release die nog een 32 bits architectuur ondersteunde (welke dat is kun je zien in een van de links die ik je in mijn eerdere reactie gaf) dan vind je gelijk je antwoord.

Aangezien je niet de forumregels gevolgd hebt, kan ik je niet veel helpen. Simpelweg omdat je daarvoor te weinig info geeft. Maar met de info in de handleiding kom je er denk ik zelf ook vrij makkelijk uit hoor. Ik vrees alleen dat het niet het antwoord gaat zijn wat je hoopte. Waarschijnlijk wordt het tijd voor nieuwe hardware. Eventueel zou je dan ook eens naar nas4free kunnen kijken. Daarvoor zijn de systeemvereisten wat minder.
 
Status
Not open for further replies.
Top