Detached volume

Status
Not open for further replies.

Oona

Cadet
Joined
Sep 15, 2013
Messages
2
Hai,

Had in het Engelse gedeelte een topic lopen, zie ik ineens dit Nederlandse gedeelte..

Mijn probleem met freenas is op het moment dat ik om een misschien domme reden mijn 294,1 gb schijf met data erop gedetached had omdat ik een andere schijf bij te zetten. Achteraf gezien had dat misschien helemaal niet gehoeven, maar ja.

Nu had ik nog maar iets van 12gb vrij op deze schijf. Nu van het weekend ik deze oude schijf weer wilde importeren ging het mis. Ik zag ineens dit na het importeren: 268,4 vrij / 294,1 grootte.
Ik dacht, o nee toch. En ja hoor, ik zie alleen .snap folder staan als ik via ftp of ssh ga kijken.

Toen heb ik eerst maar eens gekeken of deze files er nog op stonden. Nou via Linux kon ik niets vinden, toen maar UFS Explorer Recovery gebruikt, en ja, die vond alle files.
Nu heb ik wel een backup van de files, maar niet van de mappen structuur, die ik zo mooi had ingedeeld.

Nu vraag ik me af, waar is dit mis-gegaan? Ik heb niet het 'leeg halen' aangevinkt bij het detachen.
Waarom staat er 268 gb vrij ipv 294,1 vrij?

Ik gebruikte /mnt/Storage als path, maar het lijkt niet mijn oude boel terug op te pakken.

Iemand een idee wat er mis is, en wat ik er eventueel aan kan doen?

FREENAS 1.8.3, UFS file system

Bedankt!
 
Status
Not open for further replies.
Top