Beginnersvragen

Status
Not open for further replies.

Krisse

Cadet
Joined
Oct 4, 2014
Messages
2
Beste,


Ik zou al mijn mediafiles willen centraliseren om er zo van elke pc en tv aan te kunnen en de media ook te streamen. Ik gebruik hiervoor nu gewoon de media server van win7 maar die heeft toch wel zijn beperkingen. .mkv Files doorstreamen naar de tv lukt niet. Ook als ik via men tv op men pc browse zie ik de .mkv files niet. Dus denk ik eraan freenas te proberen. Maar voor ik men oude pc van onder het stof haal zou ik het volgende graag willen weten :

Kan Freenas .mkv video's doorstreamen naar men tv via het netwerk?

is deze pc voldoende voor freenas :
athlon64 3400+
1.5gb ram pc3200

Alvast bedankt
 

Nindustries

Patron
Joined
Jun 12, 2013
Messages
269
Ik vrees dat deze computer niet genoeg is voor FreeNAS. ZFS/FreeNAS stelt relatief hoge eisen.
Misschien toch beter op XPenology overstappen of een betere Windows toepassing proberen? (Twonky, Serviio, Plex, ...)

Streaming heeft niets met FreeNAS te maken by the way, dit wordt gedaan door toepassingen die men installeert op FreeNAS.
 

FritVetBE

Explorer
Joined
Dec 28, 2013
Messages
87
Dag Krisse

Best kan je Nindustries' advies gewoon volgen.

Hetgeen jij zou willen is een helaas door een beperking van windows media streaming onmogelijk, en zal niet rechtstreeks door freenas opgelost worden.

De oplossing hiervan is om software te gaan gebruiken zoals al reeds werd opgesomd.

Zelf gebruik ik Plex media server, waarvan ik enorm tevreden ben!
Plex zorgt er namelijk voor dat (zo goed als) elk video bestand afgespeeld kan worden op uw android device ,iOS device, vaste pc of laptop.

best neem je eens een kijkje op de website van plex zelf, dat zal ongetwijfeld een beter beeld scheppen over wat plex nu precies in houdt: www.plex.tv

Een mogelijke piste welke je eens zou kunnen proberen is de oude pc voorzien van een windows 7 installatie, hierop plex server versie installeren (dit is volledig gratis) en zorgen dat alle media beschikbaar is vanaf deze pc.
Vervolgens kun je de clients zodanig instellen om te connecteren naar de server.
 
Status
Not open for further replies.
Top